linarosell

Alla inlägg under januari 2010

Av Lina Rosell - 14 januari 2010 21:03

Några av mors vovvar..     Vincent poserar   Min bror och svägerska på kyrktrappan   Vincent påväg till stan   En pub i Rickmansworth   Lille söta Vide  Ovanför en butik i Rickmansworth  

Av Lina Rosell - 14 januari 2010 08:55

Jajamensan idag bär det av mot sjukhuset och TA DET LUGNT.... vi ska bara ta blodprov! Hahaha, eller jag ska ta blodprov..

Jag och Martin har beslutat att ta ett KUB-test i samband med första UL som är om en vecka. Pga det måste jag senast idag ta ett blodprov, gillar det inte alls men vad ska man göra?

KUB-testet innebär att de kollar sannolikheten för Kromosomavvikelser på fostret. Självklart får man inget defenitivt svar om något skulle vara galet men man får en procentuell riskbedömning. Känns som det kvittar egentligen men jag vet inte om vi skulle klara av ett barn som behöver extra hjälp och tillsyn just nu! Tyvärr , alla barn är ju lika värda precis samma kärlek och omtanke!!

Hur som helst så ska och Vincent ta bussen upp idag för att ordna detta så vi bara kan se fram emot UL nästa torsdag. Jag är ledig idag och imorogn så jag ska passa på att ta det lite lugnt=)

Inatt var en helvetesnatt igen: Vincent lyckades få i sig ett gäng bönor från min tallrik igår kväll så vid 03.15 vaknade han och hade bajsat el grande i blöjan så det var bara att ge han välling och byta på han. Sen somnade han direkt och jag gick och la mig.... det tog ca 11 minuter så grät han därinne.. jag gick in för att " plugga in nappen",trodde jag... men icke-sa-nicke!! Han hade bajsat igen och denna gång i hela sängen!! =( Det var bara att göra rent och bäsra in han i min säng så fick han sova hos mig... sammanlagt tog detta äventyr ca 2½ timme. Sen fick vi sova igen till 07.45 då Vincent vaknade överlycklig och bubblandes=) Jag var inte lika bubblandes kan jag lova! Sen tog det ca 3 minuter tills han sprutlackerade blöjan igen=) Hahaha vilken underbar morgon=)

Nu ska vi käka banan för att stoppa upp lite och sen är det dags för mamma Lina att få sig själv att se anständig ut=)=)

Ha det gött!

Av Lina Rosell - 13 januari 2010 09:47

Här kommer en liten video att starta dagen med=)

Av Lina Rosell - 11 januari 2010 12:38

Idag har jag och Vincent varit på Öppna Förskolan Fenix. Den ligger precis över gatan och det är verkligen kanon där! Personalen är jätte trevliga och de andra föräldrarna verkar vara lite halvgalna som en själv=)

Men jag saknar ÖF i Ryd. Det var ju där resan började med Vincent..=/ Men jag har planerat att köpa ett länskort istället för stadskort vid löning. Då har jag möjlighet att ta tåget till Linköping när som helst jag vill=)

Tror det skulle vara bra att få komma ut lite och att få komma tillbaka till vännerna i Ryd. Träffa Annika och William lite mer, var ju så länge sen sist!

Men men vi får se hur det blir-måste stämma av räkningar med lönespecen först så får vi se vad vi har råd med=)


Nu är Vincent däckad i sängen efter lek och stoj på ÖF och jag har precis slängt i mig lite lunch. Hoppas han sover en stund till, kanske jag hinner ta en liten nap innan det är dags för rond 2=)

jag har även hunnit med att skicka lite bilder till Fuji.se för framkallning.. beställde förstoringar som jag ska rama in och ge bort i present=) Jag har photoshopat dem en del också- höjt exponeringen och ändrat lite i färgerna- så skoj!!


Ja om man skulle försöka sig på en kort nap=) ha det bääst!

Av Lina Rosell - 10 januari 2010 18:46

Ja idag har jag jobbat igen, som vanligt=) Hjälpte chefen lite med att köpa ett spel som diffat i systemet. Tråkigt att han ska må dåligt över att spel försvunnit osv.. vi är ju lika ansvariga allihopa egentligen=(

Ikvärr blev det Lammkotletter med potatis och kokta morötter till middag.. MUMS! Fick ett gäng kotletter av min mor för ett tag sen men det har aldrig blivit av att vi tillagat dem. Nu var det dags- hade dock lite dåligt med starka kryddor hemma så det belv en aningens smaklöst men det gjorde ingenting! Ganska bra faktiskt så slapp jag få värre halsbränna än jag redan har ikväll.. haha =)

Vincent tryckte i sig kokta morötter och 2 stora potatisar. Ingen gröt för honom ikväll med andra ord! Potatis hamnade inte bara i hans mun utan även på resten av honom, på golvet och över hela bordet=) Som det ska vara! Badbaljan fick göra sitt efter middagen och nu springer Vincent runt naken här i lägenheten!


Vi är alla trötta här och slöglor på Urban Legends på 6an.... asså vissa grejjer är ju riktigt svåra att tro på.. men men man blir ofta förvånad vad folk är kapabla till! =/


Snart är det dags att ge monstret välling och sen ska vi bara ta det lugnt en stund innan det är dags för sängen, Martin börjar ju jobba 04 så han måste lägga sig absolut senast 21.00=( Men en liten stund får vi innan det är dags!


Som ni märker försöker jag uppdatera varje dag.. men ibland kan det bli ont om tid=(

Ha det bäst!

 

Av Lina Rosell - 9 januari 2010 11:56

Nu bär det av till jobbet igen=) Martin spelar Silent Hitll-Homecoming och Vincent sover efter lek på hög nivå i några timmar.

Idag jobbar jag bara 3 timmar, likaså imorgon men det är 100 % OB så det är ju inte helt fel=)

Ikväll blir det lugna puckar, ska eventuellt fika emd några vänner på stan. Vi får se vad händer och sker!

Ha en kanondag där ute mina vänner så hörs vi snart igen! Och bara för att skriva vad många av oss tänker: Jag längatr till sommaren och värmen=)

 

Av Lina Rosell - 8 januari 2010 18:28

Som många av mina nära vet har jag en liten passion för fotografering..=)

Här följer några bilder som jag tagit den senaste tiden! Lämna gärna kommentarer i gästboken=)                                                                          

Av Lina Rosell - 8 januari 2010 15:15

Idag åkte vi till Linköping en sväng. Martins mor har fått en hund och behövde hjälp med att köpa rätt mat till honom ( då "uppfödaren" rekommenderat ICAs hundmat ) så vi tog bilen till Lkpg och Fyra Tassar och mötteupp mamma där som har kennelrabatt. Det blev en stor säck med Royal Canin Junior=)

Sedan begav vi oss till Ikea där vi käkade lunch på Chili med mamma, min moster och min kusin ( alltid trevlig att träffa dem ), God mat men när man är gravid ska man nog tänka sig för innan man äter sådan mat... lite för starkt för magen, nu har jag sura uppstötningar och konstant hanlsbränna....=( Men men lite mjölk ska nog lugna det! haha

i åkte sen till ryd för att kolla om Öppna Förskolan hade öppet men de hade bara öppet på förmiddagen så det blev en promenad till Hemköp istället för att hälsa på tvillingarna och för köp av blöjor och bananer=)

Nu är vi hemma igen och värmer oss en stund innan vi beger oss till Markus med familj för lite kaffe.. om vi klarar av att ge oss ut i kylan igen vill säga- DET ÄR SATANS KALLT UTE IDAG !

Jag ser verkligen fram emot att minusgraderna försvinner och lämnar plats för plus-plus och lite mer plus!!

Nu skulle lite thé sitta fint och en skorpa kanske?

Ha det bäst!  

Ovido - Quiz & Flashcards