linarosell

Alla inlägg under december 2011

Av Lina Rosell - 2 december 2011 10:54

Tänkte jag skulle knåpa ihop ett litet inlägg såhär i början av December..=)

Dagarna rullar på! Barnen har varit jättesjuka här i ca 1 vecka- Förkylning med hosta, ögoninflammation och feber.

Igår fick Charlie även något slags utslag på händer, armar, fötter och ben.. som jättestora myggbett med rodnad som kliade.. läskigt- så jag ringde 1177 och kvinnan där var väldigt hjälpsam och gav mig tips och råd. Vi vet inte vad det berodde på men utslagen försvann efter en dusch i ljummet vatten. Jag blev nervös en stund men Charlie verkade inte så påverkad så det var nog ingen fara.Eftersom han inte ätit något ovanligt de senaste dagarna tror jag att det var en reaktion på de sjukdomar han har haft den senaste tiden. han har ju sovit som en kratta den senaste veckan och inatt sov han hela natten i sin säng! Jag var inne och vysjade lite 3 ggr under natten men inget mer än så..=) Jätteskönt att äntligen få sova ordentligt, både för mig och barnen=)

Vincent har hostat lite men sov bra ändå=)


Snart är julen här=) Vi kommer fira julaftonsmorgon hos mig med lite julfrukost och sen åker vi till min syster i Linköping för julknytis och Kalles jul och självklart kommer Tomten med något litet till de minsta! Jag har tom beställt en klänning till jul. Länge sen jag kände mig bekväm i att ha på mig klänning men iår känns det bara bra=) Ska bli trevligt att fira jul med familjen!


Martin kommer även fira med barnen hos sin familj men jag följer inte med dit vilket känns ledsamt..=(Vill väldigt gärna följa med och fira med hans familj och med barnen, jag vill ju inte missa något med barnen och sen så tycker jag väldigt mycket om hans familj. men men det är som det är och jag kan väl bara hoppas att läget ändras=)


Läget mellan mig och M är bra=) Vi vet vart vi har varandra och det känns väldigt bra... Han är en fantastisk människa och ja... så enkelt är det=)


Jag tror jag ska vila en stund nu för ikväll är det ju åter dags för SoA och The Walking Dead... Näst sista avsnittet av SoA Säsong 4 och det känns tungt att behöva vänta i ett år på nästa säsong....måste helt enkelt hitta nån annan beroendeframkallande serie att följa under tiden=)


ha det bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards