linarosell

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lina Rosell - 29 augusti 2011 17:24

jaha, då har förhoppningsvis halvbokat en tripp till Stockholm i slutet av September..Inget klart ännu då Hannies syster med familj eventuellt kommer upp på visit men blir det av kommer det bli kanon!Jag har inte vari i huvudstaden på länge.. Värtahamnen är det jag sett av staden. Har väl varit ute på spelningar och musikaler en del men bara att strosa runt och njuta av staden har jag inte gjort på säkert 10 år..Sist jag var där på riktigt var jag där med Daniel. Han spelade i Jesus Christ Superstar på den tiden så vi strosade runt en del i Högalid. Fikade mycket, drack vin i mängder och åt god mat..Den är trippen blir en helt annan historia! Nu är det jag och min Hannie som ska umgås. Helgen som nu passerat har andra människor spelat in en hel del men då blir det bara vi...( njae )Vi kan väl hoppas att vi träffat nån rolig och mysig själ som vi kan dela tid med, det är ju sånt som märks. Som jag sagt tidigare- jag tar dagen som den kommer..Även nu efter Hannie åkt hem har jag bara tagit det piano, har promenerat en del på stan, suttit i parken och läst, pratat i telefon och badat skumbad;) Så skönt..Imorgon kommer mina monster hem=) Blir en del promenader då med- till lekparken, glass på stan osv men mest blir det mys hemma. Jag har dem ju bara tisdag till fredag så jag får passa på att njuta av dem så mycket jag kan.. Sen jobbar jag hela helgen och något Highlife blir det inte.. Kändes som om det blev nog med det i helgen som varit! Kan nog bli en tur för att hälsa på Kim på Bishops dock. Jag gillar verkligen det stället.. Sjysst uteservering där man inte behöver bry sig så mycket. Det blir lätt väldigt skönt häng där inpå småtimmarna och det gillar jag. Jag sitter hellre på en soft uteservering och snackar om onödiga saker än att sitta på en nattklubb med os-os-os dunka musik;)Personalen är även de väldigt bra, bra servis på alla sätt.Väldigt blandade människor, blandad musik..Bra helt enkelt!Så här många inlägg som jag fått till de senaste dagarna har jag nog inte fixat på väldigt länge.. känns bra att kunna ventilera igen! Ska träffa Kim strax och ventilera lite till.. Vissa saker kan man bara ta in person så att säga=)Hon är en bra tjej som gärna finns där om man behöver lite stöd och såna människor står mig varmt och hjärtat;)För övrigt så har jag fruktansvärt ont i ryggen! Har haft det en längre tid nu men har inte gjort något åt det ännu=( Vill inte bli ruinerad hos nån kiropraktor eller liknande.. Funderar på att ta en massage på Grand till helgen om smärtan inte släppt, jag får se hur jag gör. Vi får se om det finns några tider och vad de har för priser ;)Vill ligga och bli ompysslad delux.. champagne och choklad hade varit ett underbart tillskott men det kan jag väl inte räkna med?jaja, vi får se hur det blir, just nu räknar jag inte med nåt och jag planerar väldigt lite... leva i nuet är mitt nya motto;)jag har alltid varit en väldigt planerad person. Jag vill alltid veta vad som händer och när det ska hända. Men de senaste åren har jag känt mig mer coh mer maktlös inför framtiden. Jag hade liksom inte så mycket att säga till om..Nu börjar jag komma tillbaka till mitt gamla jag igen. Jag har makten över mitt liv tillsammans med mina barn och det känns helt fantastiskt!Någon dag vill jag dela mitt liv med en annan människa. det vill jag absolut. Jag vill dela all glädje, all sorg och alla fantastiska minuter med en likasinnad.. jag vill känna mig älskad på alla plan och jag vill vara galen tillsammans med en annan och känna pirret när jag ser de där ögonen och när jag känner mannens hand i nacken...Få känna att man är åtrådd och att få ge samma känsla tillbaka- det är ju helt underbart..Vakna på morgonen med kass andedräkt, osminkad med påsar under ögonen och med ett råttbo på skallen... och ändå få en kyss följt av ett -"godmorgon älskling... Fantastiskt är vad det är!Nu vet jag inte om jag kommer få uppleva det under min livstid men jag hoppas det..Min filosofi om kärlek är som ni märkt väldigt enkel..Håll mig i handen, säg att jag är vacker, håll mig hårt när jag behöver känna dig nära och låt mig få din blick på avstånd när du inte tror jag ser dig...Kyss mig på morgonen när jag inte ser ut som en prinsessa..Då vet jag att du tycker om mig..Kärlek behöver inte betyda att man ska dela resten av sina liv tillsammans, får man bara de där 2 veckorna tillsammans kan det vara underbart och precis vad man behöver just då.2 veckor tillsammans kan många gånger vara bättre än 2 år tillsammans. Den där handen som är varm mot nacken eller läpparna mot den där punkten på örat som är så känslig eller bara en fjäderpussen på underläppen - det är det jag lever för.

Av Lina Rosell - 28 augusti 2011 17:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lina Rosell - 17 augusti 2011 21:37

Nora 7 år från Norrköping har försvunnit!

Nora bor med sin pappa, styvmamma och deras gemensamma sotter i Klockaretorpet i Norrköping. Pappan har ensam vårdnad om Nora och hennes mamma har 2 veckor varje sommar då hon har rätt till tid med dottern.När pappan skulle hämta Nora på fritan den 25e juli 2011 var hon inte där,mamman har inte lämnat henne på avtalad tid! Pappan letar nu febrilt efter sin dotter och får liten eller ingen hjälp från varken polis och andra myndigheter. Alla som ser eller hör något-Snälla meddela detta snarast till polis eller på den här länken på facebook. Facebooksidan är ett event där man kan anmäla att man är delaktig i sökandet efter denna underbara flicka som behöver komma hem till sin far...

http://www.facebook.com/event.php?eid=248551671842148


Där kan ni också meddela om ni sett något. Mamman är från Somalia och dotterna är mulat eftersom pappan är svensk. Här följer också en bild på Nora:

  Snälla hör av er till polis eller på eventsidan på facebook om ni ser nora! Och RING POLIS DIREKT OM NI SER HENNE NU!


Av Lina Rosell - 8 augusti 2011 14:13

Ja nu är jag på plats helt och fullt i nya lägenheten och det känns jättebra! Lägenheten är stor men mysig..=)

Det känns inte lika bra när barnen inte är hos mig men det blir kanske en vana med tiden..?

Jag vet att de har det jättebra hos sin pappa men jag vill ju ha dem hos mig jämt! Men vi spenderar mycket tid hos varandra tillsammans med barnen så det ska nog bli bra=)

Vi får se vad framtiden bringar!


Ska lägga in lite bilder på mitt nya hem sen men det får bli bilder från kalaset på lördag=) Jo barnen fyller år så kalas blir det på lördag=) Tjohoo!

Ovido - Quiz & Flashcards