linarosell

Alla inlägg under mars 2010

Av Lina Rosell - 31 mars 2010 12:18

JIPPI!!! Igår hade vi en såååå bra dag! Bilen gick igenom besiktningen, Martin vann på triss och VI FICK VÅRAT RADHUS!!!

Vi fick tom. det som vi tittade på i fredags, det som vi verkligen ville ha, jag är såååå obeskrivligt glad! Äntligen kan vi få ett riktigt hem och jag kan se oss där i många år=)

Så idag ska jag ringa barnomsorgen och meddela att vi flyttar och att de måste flytta oss till Klocket istället... de har kanonbra förskolor där vi kommer bo och det känns också bra! Så i sommar är familj och vänner hjärtligt välkomna hem till oss för grillning och fikor!! Vi flyttar nämligen redan 1aMaj så det blir full rulle här  framöver.. Men vi kommer ha tid på oss att flytta ut så det ordnar sig. Det vi har att göra nu är att allt vi har på förrådet( som förövrigt att stått på förrådet nu i cirkus 5 år ) ska kastas! Martin ska givetsvis spara på sina Collectibles och verktyg men annars ska allt kastas. Vi vill lämna allt gammalt och starta på nytt nu, det är dags för det! Ingen mening att spara på gamla saker som man ändå inte använt på snart 5 år =/

 Här kommer en bild på längan ( vårt ligger på hörnet, dvs. bara en granne tjohoo ) samt planritning och lite info. om området för er som inte varit därr någon gång=)


   


Klockaretorpet:


Klockaretorpet ligger i tätortens utkant med närhet både till stads - och naturliv.


Klockaretorpet


Området, som sjuder av liv, består till stor del av olika typer av radhus. Här kan var och en koppla av på sin egen uteplats. 

Klockaretorpet


Klockaretorpet

I Klockaretorpets centrum finns även höghus om du föredrar att bo på höjden.



Historisk mark
Som en liten anekdot kan nämnas att området var en attraktiv boplats redan på stenåldern. Fynd från äldre och yngre stenåldern bekräftar detta liksom de berömda hällristningarna vid Himmelstalund.


Närservice
Klockaretorpets Centrum: Livsmedelsbutik, Pizzeria, Video & kiosk.
Klockaretorpets företagspark: Möbelaffär, pizzeria, obemannad bensinstation, bilförsäljning, livsmedelsbutik.


Skolor m m
Daghem och förskola, Tamburinens skola (låg- och mellanstadium), Klockaretorpsskolan (låg- och mellanstadium) Borgsmoskolan (högstadium och ungdomsgård)


Vård
Skarptorps vårdcentral.


Kommunikationer
Bra buss- spårvagsförbindelser till övriga områden i Norrköping.


Rekreation
Ängs- och skogsmark i omgivningarna, lekplatser på varje gård.
Folkets Park med dans & restaurang. I områdets närhet finns också ridhus och elljusspår.
Himmelstalunds friluftsbad (bassänger m m) - fri entré.


Detta känns som en nystart!

Av Lina Rosell - 29 mars 2010 11:47

Ja som de flesta vet har jag och Martin stått i kö i snart 1 år för att få hyra ett radhus..

Nu har vi äntligen fått lite poäng så vi börjar få visningar=)

I fredags var vi på en visning i Klocket- en 4rok för samma hyra som vi har nu.. och för första gången föll både jag och Martin. Det var helt perfekt!

Idag ringde jag vår nuvarande hyresvärd och kollade om vi kunde få flytta ut härifrån tidigare om vi får radhuset och sen ringde jag HNAB och anmälde agt vi tackar ja om vi blir erbjudna radhuset.... det var fler som hade tackat ja så nu hänger allt på i vilken turordning vi lämnade intresse på visning osv. Jag ringde upp efter en stund igen och sa att vi har barn- borgenär m.m m.m bara för att höja våra chanser=)

Jag hoppas verkligen på detta och får vi det kan vi flytta in redan 1/5e vilket är bra. Då hinner vi komma iordning innan bebisen behagar dyka upp=)

Förhoppningsvis får vi besked redan imorgon eftersom vi måste säga upp den här lägenheten senast onsdag om vi får radhuset....HÅLL TUMMARNA FÖR OSS NU!!!

Får vi detta radhus kan jag inte beskriva hur lycklig jag skulle bli och Martin med faktiskt.. kändes som vi kan spendera många år där och leva där som en familj=)

SOM SAGT: HÅLL TUMMARNA- ALLA NI HAR!

PUSS

Av Lina Rosell - 23 mars 2010 08:16

Vi är så glada att min syster ska flytta hem igen och tillsammans med sitt lilla troll Wilma dessutom!

Här kommer lite bilder på min familj:


                                                                             

Av Lina Rosell - 22 mars 2010 13:21

Ja nu går jag ju in i en ny vecka igen på torsdag men skriver om denna ändå=)

Detta är som vanligt tagit från min profil på Familjeliv.se:


Min graviditet - BF Ons 28 jul 2010

Din graviditet startade Tors 22 okt 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 5 nov 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 152 av 280. (54,3%).

 
Du är i vecka 22.
Du har gått 21 fulla veckor och 4 fulla dagar (v21+4).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 28 jul 2010
Du har 128 dagar kvar till beräknad förlossning.
Här kommer info om denna vecka- alltså v.22=)
Dina bröst kan eventuellt läcka råmjölk, ditt barns första kost. Montgomerys körtlar på vårtgårdarna, producerar ett fuktigt ämne som skyddar dina bröstvårtor vid amning. Din hudfärg kan förändras och områden med mycket pigment t.ex vårtgårdar, födelsemärken och fräknar mörknar. Håret kan kännas tjockare och det beror på att du nu inte tappar speciellt mycket hår, vilket annars är det normala. När barnet är fött kommer du att tappa hår som vanligt igen. Kom ihåg att sköta tandhygienen, hormonerna kan påverka ditt tandkött och få det att svullna.

Nu har barnet blivit ungefär 19cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 500g. Barnet har fått en dygnsrytm. Det både sover och är vaket. Antagligen är det som mest livligt när du vilar dig. Svettkörtlar har utvecklats och huden är inte lika genomskinlig. Naglarna är fullt utvecklade och fortsätter att växa. Hjärnan växer mycket snabbt och speciellt den del som ligger mitt i hjärnan - germinal matrix. Dess uppgift är att tillverka hjärnceller fram till att barnet är fött och försvinner sedan. Barnets hjärna fortsätter dock att växa fram till fem års ålder.
Sådär gott folk, där har vi det! På torsdag komemr det ny info=)
Av Lina Rosell - 10 mars 2010 11:51

Har egentligen inget att rapportera.. Vincent sover och tänkte jag skulle ventilera mina tankar lite men det är ganska tomt..

Har börjat Vincents medicinering nu. Har får inhalera medicin 8 ggr/dag som ska vidga luftrören så de ej täpps igen pga förkylningsastman. Risken är att han reagerar på pälsdjur, och det kan ju bli jobbigt. Men men Missen ryker snart, vi har ju redan bestämt oss för att hitta ett nytt hem åt henne.


Jaja nog om det. tror jag ska vila en stund, passa på medans V faktiskt sover=)

Kram på er mina vänner=)

Av Lina Rosell - 8 mars 2010 11:35

  Jajamensan! Nu har jag fixat och trixat lite.. äntligen ska jag vara "värdinna" för ett party=) Datumet kan ändras med party blir det!!

Tänkte först ha ett Gangstar Party men de har inte så brett utbud av kläder=( Så jag valde istället Me&I ... de har mycket kläder som jag tror passar de flesta olika stilar!

Hoppas bara några av mina vänner vill komma / kan komma!!

Tänker ordna lite tilltugg och dryck såklart;)

Jag kan mycket väl ha glömt någon!! Jag har gått igenom min vännerlista på facebook i all hast medans monstret här hemma sover... har jag missat någon som vill komma eller som bara känner sig förbisedd- hör av dig till mig! ber så hemskt mycket om ursäkt om så är fallet!!!!


Det blir inget party tyvärr! Ingen av de inbjudna kunde komma så jag får skjuta på det=(
kramar till er mina vänner!

Av Lina Rosell - 4 mars 2010 08:27

Jo idag påmorgonen har jag suttit och bölat här i soffan. Varför tänker jag ej säga... men det var goda nyheter! Ser fram emot sommaren och att få träffa vänner och umgås i solen!

Ovido - Quiz & Flashcards