linarosell

Alla inlägg under juni 2011

Av Lina Rosell - 27 juni 2011 20:27

Nu har vi åter igen firat midsommar, enda skillnaden från föregående år var att vi inte var hos min mor utan hos min bror Andreas med familj.

De hade ordnat med mat och sprit=) Och barnen hade fixat en jätterolig sexkamp som givetvis mitt lag vann. Mitt lag bestod av MOI, Linda, Felicia, Maria, Alexander, André och Anders. Det var 2 frågesporter: Gissa kryddan och Gissa orten/staden... skitsvårt.

Sen var det 3bent, pilkastning, björnmamma, pennan i flaskan... riktigt bra jobbat ungar!!

Vi åt klassisk midsommarlunch och grillat på kvällen och där emellan hade Linda gjort en jordgubbstårta ( 3 st ) med browniebotten, frusen jordgubbsmousse och jordgubbar på toppen...en av de godaste tårtor jag någonsin ätit! MUMMA!!

Det blev mycket snack för oss vuxna och massor lek för barnen! Vincent och hans kusin Wilma lekte jättebra tillsammans, det var som de ldrig gjort annat!

Här kommer lite bilder från dagen!


                                                                   

Av Lina Rosell - 14 juni 2011 21:55

Nu har jag nått 29 år! Härligt är det! Säger som jag alltid säger: Jag blir hellre äldre än yngre!!

Jag fick oräkneliga gratulationer via facebook och en del ringde och smsade även för att gratta mig, Tack för det mina kära vänner och min underbara familj!

Martin bjöd ut mig på middag på Texas Longhorn-Mysigt var det! Sen tog vi en tur för att titta på min lägenhet=)

Jag kan dock säga att jag är lite besviken på en del som varken ringde, smsade eller skrev på facebook... Att gratta på en födelsedag tycker jag man kan göra hur man än känner för varandra=)


Men men åter till mina tack! Mina vänenr och familj betyder ofantligt mycket för mig och jag är evigt tacksam för er uppvaktning ( även om det i många fall var pga Facebook Reminder..tihihihi )

Puss på er!

Av Lina Rosell - 13 juni 2011 12:36

Nu har jag äntligen fått en lägenhet!

Lördagen den 4e juni var jag på tjej-/sommarfest hos en gammal vän från Lkpg. Där träffade jag en tjej som skulle flytta från sin lägenhet och jag blev såklart lite nyfiken=) Men tänkte inte på det igen förrrens några dagar senare. Jag tog kontakt med Kim, som hon heter, och frågade om lägenheten.

Det är en 2rok på 70 kvm på Garvaregatan i centrala Norrköping. Den ligger ett kvarter upp från strömmen och är supermysig. Jag kontaktade Malmstaden Borg ( som jag förövrigt redan var godkänd hos =) ) Hon abd mig titta på lägenheten och sedan höra av mig igen så skulle hon hålla den åt mig !

Jag åkte till ki och tittade på den och blev stormförtjust! Den är jättebra planerad med stort kök i vinkel, stort vardagsrum-jag får god plats med min dubbelsäng och vardagsrumsprylar som soffa och tv m.m, och ett stort socrum med två stora fönster och en massa garderober till grabbarna=) Det kändes kanon!

Ringde direkt till hyresvärden igen och jag fick den=) Så på onsdag ska jag skriva kontrakt och fredagen den 22e Juli kommer jag flytta in=)

Ska bli helt underbart att få komma till ett eget ställe att få lite tid till att bara tänka på mig själv=) Jag kommer sakna barnen något fruktansvärt när de är hos Martin men han är den bästa pappan de någonsin kan få och jag vet att de kommer ha det jättebra när de är hos honom! Vi kommer ju spendera mycket tid hos varandra eftersom vi inte gör slut.. vi ska fortsätta träffas och data och förhoppningsvis får vi en nystart=)

Vi har en tuff period framför oss men bara vi har ett bra samarbete kommer det funka bra! Vi har ju all hjälp från våra föräldrar också =)

Så varannan vecka ska jag bara tänka på mig själv, jobba som ett svin och kämpa för att komma in i en rullande och hälsosam vardag igen=)


Snart är det midsommar och som vanligt har vi inga planer.. vi har pratat om att vi ska försöka ordna barnvakt så vi faktiskt kan fira midsommar för första gången på 6 år men jag vet inte hur det går.. Martin skulle kolla om det är någon fest bland vännerna samt kolla med sin mor om hon vill busa med kidsen men jag vet inte hur det gått ännu..

han jobbar ju nu 2 nätter så vi får se om han tagit reda på något på tisdag när han kommit till liv igen=)

Annars har vi blivit inbjudna till min bror . Mina syskon ska fira där med mat, dryck och femkamp och vi kan även sova över om vi vill. Martin vill nog inte dit men finner vi inget annat kanske jag åker dit med barnen=) Eller om vi delar på barnen och tar varsitt.. Helst av allt vill jag att vi åker hela familjen men vi får se vad Martin känner=)


Imorgon är det jobb igen.. kommer bli en hel del fix med marketing inför onsdag när sommarrean sätter fart!!!!!! Då kommer vi sänka priserna på mängder av nya spel till alla konsoller och jag hopaps verkligen att ni alla kommer och fyndar!!!!!!!!!


Nu har jag nog inget mer att uppdatera om så jag avslutar med några bilder på våra underbara hjärtan=) Lite äldre bilder dock.. de blir ju för tusan snart 1 och 3 år-bara 2 månader kvar!!!!!


   

Skapa flashcards