linarosell

Alla inlägg under januari 2010

Av Lina Rosell - 19 januari 2010 19:42

Jag är sugen på allt just nu! jag skojar inte, jag ärverkligen sugen på allt men jag vet inte vad!! Det är så underligt jobbigt så jag vet inte vart jag ska ta vägen=(

Kan någon ge mig tips?


Vincent somnade för en stund sedan vilket är skönt för han har inte somnat förrens vid 21 varje kväll nu... hopaps han sover länge innan han vill ha välling=)

Martin jobbar natt nu i 2 veckor så han är på jobbet sedan 2 timmar tillbaka..=)

jag själv , som sagt , sitter här i soffan och är bara sugen på en massa saker som jag inte kan sätta fingret på... BLÄH!


Ja en bra sak idag är ju att vår tvättmaskin äntligen blev installerad! Tjohoo=) Kanonkul! det går ju inte vtätta i källaren pga olika orsaker som jag redan nämnt i ett tidigare inlägg så nu är min lycka gjord. Jag har tvättat konstant sen den installerades=) Det blir ju en del tvätt när man inte har några tvättmöjligheter. Vi har tvättat lite hos Martins föräldrar när vi varit där och en del hos mamma när vi varit hos henne men när man har barn blir det ju några maskiner i veckan!

 Kvällen blir lugn för mig! Funderar på om det är något skoj på TVn men utan kanaler gissar jag att det är ganska kört..=/ Vi har 1an,2an,4an,6an,7an och en dålig sändning av Animal Planet=) Får jag snart mitt radhus ska jag fira med kabelTV .. hahahaha!


Hoppas ni alla, alla ni 3 som har lösen till bloggen ( =) ) har en kanonkväll och att vi ses snart! Kramen

 

Av Lina Rosell - 19 januari 2010 15:22

 

Av Lina Rosell - 19 januari 2010 13:27

Så underbart! Nu är det två gubbar här och drar el och installlerar vår tvättmaskin=) Jippi!! Äntligen kan vi trätta igen..=) Tvätt stugan i källaren går knappt att använda: det finns inga lås på dörrarna ( vi litar inte på våra grannar ) och det finsn bara en tvättmaskin vilket inte räcker med 2 personer och en unge so skitar ner minst 5 plagg varje dag=) Så nu har jag min tisdagkväll räddad=) JAG SKA TVÄTTA MASSOR- HELA KVÄLLEN!!

Puss på mig!

Av Lina Rosell - 19 januari 2010 08:54

Jo jag tänkte bara meddela att jag sovat, kanske, ingenting inatt=/ Jag är slut, helt slut idag och skulle behöva 8 timmar i sängen bara för mig själv med hela lägenheten tom!

Men men Martin måste ju sova efter jobbet så jag och Vincent knallar över gatan till Öppna Förskolan Fenix och leker röven av oss några timmar!

Hej hej!!

Av Lina Rosell - 18 januari 2010 22:00

  jodå.. jag saknar den dagen och kvällen.. drack champagne, käkade god middag på harrys och var ute och belv fuller med kollegor, deras bättre hälft och min andre hälft.. natten på Grand var också kanon- sov som en gudinna!

Behöver en sån natt snart igen=)

Av Lina Rosell - 18 januari 2010 18:38

Japp då är man inne i V.13=) När vi väntade Vincent satt vi varje ny vecka och läste vad som hände i kroppen och vad som hände med Vincent- hur han utvecklades... men denna gången går allt så fort! Jag kollar in då och då på gravidsidan men inte alls som förra gången. Dels har jag inte samma tid sen vet man ungefär vad som händer i kroppen och vilket stadie fostret kommit till. Men nu har jag varit inne iallafall, just pga att vi kommit till v.13- den veckan då man kan börja slappna av lite=) Fast jag är jättenervös inför första UL på torsdag=( är rädd att något ska vara fel.... Men jag har bra stöd i Martin ( han är också en enda som står mig nära som stödjer mig i detta, vi finns där för varandra helt enkelt! )så detta ska nog gå bra!!


Denna vecka står det såhär på www.gravid.se:


Eventuellt illamående i början av graviditeten har för de flesta kvinnor upphört helt, vissa känner dock av illamåendet under hela graviditeten. Från och med nu kommer livmodern att växa i en i en jämn och märkbar takt. Risken för missfall har minskat med ca 65 % när man kommit in i vecka 13 och den första tredjedelen av graviditeten är tillända.

Barnet är nu 11 veckor gammalt och ca 65-78mm långt från huvud till stjärt. Det är färdigbildat i den mån att barnet nu bara ska växa och mogna, tills att det kan överleva utanför sin mammas kropp. Inälvorna har nu börjat förflytta sig längre in i kroppen. Bukspottskörteln börjar producera insulin och levern börjar utsöndra galla. Barnets hals är färdigbildad och redan tillräckligt stark för att barnet ska kunna röra på huvudet. Ögonen flyttar sig till sitt läge på framsidan av huvudet och även öronen intar sin normala position. Det finns forskning som tyder på att barnet börjar uppfatta ljud nu. Öronen är färdigutvecklade först i v.24 men man tror att fostret hör med hjälp av receptorer i huden som tar upp vibrationer.


Så nu vet vi det! Nu ska herr Vincent sova så got natt!

Av Lina Rosell - 17 januari 2010 06:33

Japp idag ska jag jobba igen.. det är bra med 100 % OB =)

Martin skulle egentligen vara ledig till kl 18 imorgon men han gick med på att jobba extra inatt så han åker till jobebt vid 18-19 och jobbar till 04.... Lite tråkigt är det allt men det är bra betalt!


Ser frame mot torsdag nu- då är det dags för första Ultraljudet=) Man ser väl inte så jättemycket nu eftersom jag bara är i vecka 13 men något borde man väl se=) Sist jag gjorde UL var jag ju i V. 27 med Vincent och det första gjorde jag som vanligt i V.18 det var såå spännande!

Jag bara måste få emd mig en bra bild hem!! Det som är negativt nu är att när jag väntade Vincent fick vi gratis bidler varje gång eftersom vi gick privat men denna gång var vi tvungna att vara på Vrinnevi eftersom det är fullt överallt och där får man betala 50/bild=( Lite dyrt tycker jag och inte kan man få reda på kön heller0( Men vi har varit lite kluvna om vi vill veta den här gången! Än så lnge heter h*n Snarf och h*n kaske får behålla det namnet tills h*n är 18 och kan ändra namnet själv=) hahahaha

Idag vaknade Vincent kl 05.45=( Usch!! Jag är såå trött! Men som jag sa tidigare ska ju Martin jobba inatt så han behöver få sova ut en stund men när jag väckt honom sen ska jag ta en halvtimme till inna jag ska till jobbet=) Martin skulle ju ta natten med välling inatt och jag morgonen men V vaknade inte förrens strax innan 6 så det blev ingen välling alls utan gröt direkt=) Skönt om han börjar sova hela nätterna- men jag skulle hellre se att han sov till kl 8 på morgornarna=)


Nu ska jag fixa och trixa lite här- finns en del att pyssla med och kl är ju faktiskt 06.41 så det är väl lika bra att sätta fart antar jag?


 

Av Lina Rosell - 15 januari 2010 16:23

Idag vaknade vi 07.30 vilken var länge sen.. hrpfh.. men natten var jobbig så det berodde nog på det! han vaknade flera ggr och var ledsen. Men men så kand et vara ibland.

När vi alla vaknat och ätit frukost gick vi över till Öppna Förskolan så Vincent fick leka ordentligt. Det var många barn där så han hade mycket attt göra under de två timmarna vi var där=) När vi kom hem åt vi lite mellis sen däckade han i sängen... då passade jag och Martin på att städa. Det blev dammning, sopning av golv och tvättning av golv. Och disken blev diskad såklart, det tog Martin hand om=)

Vid 13 kom Farmor Anna och fikade=) Lika trevligt som vanligt! Hon stannade en bra stund och vi drack kaffe , kollade på bilder och pratade=)

Vincent var lite reserverad eftersom de inte setts på väldigt länge=( Men nu ses de lika ofta som förut igen! Viggo var också med och Anna fick med sig en säck emd hundmat och lite instruktioner hem=) Han är så söt Viggo!

Här kommer lite bilder:

         

Ovido - Quiz & Flashcards