linarosell

Alla inlägg under december 2010

Av Lina Rosell - 30 december 2010 23:11

Nu är vi påväg till farmor och farfar för årets sista julfirande;) ska bli skönt med ett fint avslut på 2010.. Nästa år börjar med planering för Charlies dop i slutet av februari. Ska bli kul att planera lite! Dopet blir iallafall den 26e februari i St Olai kyrka och fikat blir i lokalen där vi bor! Alla är inbjudna redan så det är avklarat;)Efter dopet ska jag och Hannie åka på kryss! Tjohoo, det är länge sen bara vi gjorde något så nu äntligen! Nu är vi snart framme så hoppas ni alla haft en fin jul:) utmaningen att skriva varje dag i 30 dagar får jag hoppa på igen när vi lagat vår dator! Kramar

 
Av Lina Rosell - 25 december 2010 09:15

nu är julen nästan över! Igår var vi i centrala Linköping hos min syster och hennes fästman i deras lya på 160 kvm;) riktigt fint hem har de! Julafton var helt underbar med lite klappar, god mat och nästan hela vår familj:) min mor fick en fotobok av oss med bilder på sina barn och barnbarn.. Den var lyckad då mamma brast ut i gråt;) barnen fick några fina klappar av tomten som även han joinade vår fest! En väldigt trevlig och kramig tomte;) julen är inte riktigt slut för våran del ännu då vi ska fira med Martins familj på torsdag, ser fram emot det!  Vi har två klappar kvar att köpa imorgon dock och jag ser inte fram emot att ge mig ut i mellandagsrean!!!!! Nyår har vi inga planer för ännu men något hoppas jag vi ska göra ;) jag kan tyvärr inte lägga upp bilder från jul eftersom datorn är trasig men en bild på Charlie som numera rullar runt som en tok får ni;)

 
Av Lina Rosell - 19 december 2010 08:23

Something i regret: det finns tusen småsaker jag ångrar- att jag köpte den där tröjan eller att jag gick på den där festen ... Men alla viktiga beslut har jag tagit med eftertanke och de besluten har tagit mig dit jag är idag så de ångrar jag absolut inte! Jag ångrar vissa saker jag sagt men de har säkert också haft en viss betydelse för framtiden, jag tror på att allt som händer händer för en anledning så nej, egentligen ångrar jag nog ingenting! Jag koncentrerar mig hellre på nuet än att grubbla på det som var:)

 
Av Lina Rosell - 18 december 2010 14:11

datorn har kraschat så jag fortsätter utmaningen via mobilen! My favourite birthday: jag har aldrig firat min födelsedag på riktigt... Har inte fått en födelsedagspresent på kanske 10 år. Och jag som verkligen älskar presenter, förväntan och det pirriga över att få se vad som gömmer sig bakom pappret:) men det var länge sen jag kände den känslan.. 

 
Av Lina Rosell - 11 december 2010 09:48

Mitt favorit minne är svårt att berätta om då det finns så många! Jag har fina minnen med många olika personer, vänner och familj.

Men de finaste minnena är nog med mina barn- När Vincent log första gången, när han tog sina första steg och när han sa sitt första ord=) Med Charlie har vi inte kommit så långt men när han skrattade första gången smälte mitt hjärta=)

Andra minnen jag håller kära är med min far, min syster och min mormor. De stog mig väldigt nära och jag saknar dem. Jag har även fina minnen med mina andra syskon och med mina syskonbarn! Även med min mamma har jag många fina minnen. Och med Martin har jag många bra minnen som jag håller kära.

Men jag måste ändå säga att minnena med mina barn är de som är mina favoriter då de är de två människorna som jag håller närmast mitt hjärta..

Av Lina Rosell - 6 december 2010 11:30

Åh många grodor har man pussat på=)

Min absolut första kyss var vid en busshållplats i Lambohov, Lkpg. Det var med en pojke som heter Tim Schmidt. Söt var han, eller jag tyckte det då, nu vet jag inte hur han ser ut eller vad han gör=/


Men den första kyssen då det pirrade i magen kom inte förrens vad var 19 år gammal.... Min vän hade sin 18 års fest på Biljardpalatset i Norrköping och det fanns en kille där som jag pussades lite med efteråt. Han var så gullig och då pirrade et rejält i magen=)


Av Lina Rosell - 5 december 2010 21:35

Nu har det nog blivit nåe galet- what you wore today har jag redan skrivit om men visst -jag tar den igen=)


Jeans, linne, skjorta, HelloKitty strumpor och underkläder=)


Nu till nästa..

Mina drömmar...hrrmmm det var en svår en..

Mina drömmar är ganska komplexa men för att förenkla dem kan jag berätta att det jag drömmer om och hoppas innerligt är att mina barn ska få växa upp, friska och lyckliga. Att de ska få bli kära och få känna sorg ibland. Jag vill se dem gifta sig och jag vill träffa mina framtida barnbarn... Jag vill att mina nära och kära ska vara lyckliga och friska helt enkelt! * Och lite extra pengar på kontot inför jul skulle inte skada * ;)




Av Lina Rosell - 4 december 2010 16:25

Vad trött man blir när man har 2 barn.. jag som gnällde över att jag var trött när Vincent var bebis men ack så fel ajg ahde. Ett barn var inte jobbigt! Nu vet jag vad ordet trött betyder..=) Jag ser fram emot när Charlie börjar med välling och förhoppningsvis sover hela nätterna..=) Men men tills dess får jag härda ut=)


Just nu sitter Martin emd Charlie i knät och försöker få Charlie att göra nr.2 för han har lite ont i magen..stackars!

Vincent sitter brevid mig och tittar på Mullvaden i stanī! Asbra, och han pratar polska i filmen också=)


Ja.. jag är hungrig också.. har bytt ut ett mål om dagen mot en proteinshake .. ska snart byta ut ettt mål till men jag klarade inte 2 mål direkt, jag blir så fruktansvärt hungrig! Det var för svårt att gå från att äta precis vad man vill när som helst till att äta havregrynsgröt till frukost, frukt eller grönsaker till mellis, shake till lunch, frukt till mellis, shake till middag och keso till kvällsmat.....

Istället byter jag ut lunchen till shake och till middag äter jag en mindre portion ris och rökt lax eller ungsbakad kyckling med ris... inte den mest varierande kosten men det funkar för mig=) Och så träning 3 dagar i veckan plus morgonpromenad 3 dagar i veckan=)

Men om någon vecka eller två ska jag byta ut även middagen till shake och äta lite mer stadigare mellanmål... det blir nog bra!

Har även inhandlat nya pjucks och inlägg så jag kan springa på bandet på gymmet. Testade lite idag och det kändes bra men jag måste ta det pö om pö eftersom jag får så ont i fötterna..=(


Pallar verkligen inte skriva mer nu, måste äta något efter allt detta prat om mat.. klockan är ju 17.39 så det blir sista födointaget för idag=)

Ovido - Quiz & Flashcards