linarosell

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Memoarer

Av Lina Rosell - 19 september 2011 12:04

Jag skulle vilja skriva ner mitt liv.

Nu har jag säkerligen inte upplevt mer än någon av mina medmänniskor men det skulle kännas bra att få allt på papper.


Jag vill inte skriva ner allt för någon annan anledning än att ventilera ordentligt. Det är ett bra sätt att få perspektiv på allt som man varit med om och på alla känslor man haft genom åren.

Jag har alltid haft lättare för att skriva mina valda ord än att säga dem så jag tror det skulle göra mig gott att göra ett ordentligt försök.

Problemet är att det är såå svårt att börja... Vart börjar man? -"Det var en gång"? -" En gång när jag var liten"?

Jag har inte en aning... Kanske kan man ta hjälp av någon?


Om någon av er som läser detta vet vart man kan vända sig får ni gärna ge mig tips och idéer på vart jag kan vända mig för att få hjälp..

Inspiration behöver jag inte för att allt jag vill skriva finns redan i huvudet och i hjärtat jag vill bara veta var tusan jag ska börja..


Jag vill inte skriva en bok som andra ska läsa för att veta vem jag är , jag vill bara ha mina papper hemma så jag kan gå tillbaka och se vilken människa jag var vid olika tillfällen och stunder i mitt liv.

Jag tror nog att ni förstår vad jag menar=)


Så..om någon vet hur jag ska gå tillväga- hör av er i en kommentar eller liknande.


// Lina



 
 
Michis

Michis

19 september 2011 12:13

Skriv dagbok, toka. Jag vet att det är omodernt idag med allt vad bloggar och facebook och sånt heter, men då och då kan du helt enkelt sätta dig med en skrivbok och gör lite noteringar... ;)

http://norrkopingsbloggen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards