linarosell

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Söndag 24e Juli 2011

Av Lina Rosell - 24 juli 2011 22:38

Om jag skulle skriva det jag vill skriva skulle det här inlägget enbart handla om dåden i Norge som inträffade under gårdagen men...


Jag säger såhär: Jag tycker det är oerhört tragiskt att en människa av kött och blod kan ta så många liv i sina händer och bara presse livet ur dem... 92 människor, mestadelen ungdomar, har ingen framtid. En människa har tagit ifrån dem deras drömmar, framtidsplaner och hopp. Jag hoppas han får vad han förtjänar, vilket i min mening är att han får brinna i h******t!

Mina tankar går till offrens familjer och vänner!


Så nu har jag kortat ner mina känslor och det som hänt...


Idag är det en vecka kvar tills vi flyttar. Det känns overkligt! jag och Martin har delat allt i 6 år nu och helt plötsligt är det inte så längre. Vi kommer bo i olika lägenheter och barnen ska åka emellan..

Jaja ingen idé att grubbla över det. Det är som det är, jag hoppas bara att allt kommer gå bra och smidigt.

jag har stöd från min familj och det värmer otroligt mycket. Jag vet att de finKns där om jag behöver något=)

Det som är jobbigast just nu är att jag måste ta hjälp från Soc. för att kunna försörja mig och barnen. Jag vill så gärna klara den biten på egen hand men hur många jobb jag än söker får jag inte napp... Jag räknade hur många jobb jag sökt sen i maj och fick det till 37 olika arbeten både i Norrköping och Linköping...

Jag behöver en utbildning, helst en arbetsmarknadsutbildning. En sådan innefattar arbetsplatsförlagd praktik vilket skulle vara riktigt bra eftersom jag då får in en fot på ett företag och kan visa att de måste anställa just mig!

Det är svårt att få jobb som outbildad småbarnsmor.. arbetsgivare är rädda för VAB osv... men jag kan glatt meddela att jag endast VABBAT 2 dagar på 2˝ år och det tycker jag är bra=)


Kl är nu 22.48 och jag är helt slut- eftersom chefen är på semester hela julen har det blivit mycket jobb ( thanx ) och det tär på kroppen när man är van vid att jobba kanske 2-3 dagar i veckan.. Men jag är trött på ett jättebra sätt! Jag vill jobba mycket så jag ska absolut inte klaga!

Nu ska jag krypa mot sängen.. har nästan inget kvar att packa, bara lite smågrejor som jag använder fortfarande så imorgon ska jag putsa fönster och rensa avlopp - tjohoo!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards