linarosell

Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Sjukdom aŽla carte

Av Lina Rosell - 6 april 2011 18:42

Ja nu har vi haft sjukdom efter sjukdom här hemma i huset Rosell/Olsson!

Vincent vattkoppor har nu torkat och det är bara skorpor kvar som ramlar bort en efter en-såååå skönt! Och det betyder att han kan följa med på Simons dop på lördag och leka med sin favorit kusin Wilma=)

Charlie har haft maginfluensa och har levt på vätskeersättning i mer än 24 timmar...

I eftermiddag, efter den 3e turen till barnakuten, gav vi honom 40 ml majsvälling och den fick han behålla och efter lite mer än en timme fick han 60 ml majsvälling igen och nu är kl 18.45 och han sover i vagnen i trädgården=) Hoppas hoppas hoppas att han är bättre nu och att han får behålla all välling hädanefter! Pratade med barnakuten tidigare ikväll och de sa att jag ska fortsätta med lite majsvälling och vätskeersättning till imorgon och då börja med lite mosad kokt potatis med lite smör i. Det binder vätskan som finns i magen och är även väldigt mild=) Vi kör på det och så hoppas vi att vi får sova inatt!

På lördag är det som sagt dags för min brorsons dop. Han ska heta Simon Erik Gabriel Rosell Bargello ( lite osäker på ordningen ). Jag ska ta en tur förbi OKQ8 i skarphagen imorgon för att hämta hans presenter och så måste jag rensa ut Charlies kläder som han ska få ärva=)

Sååå skönt att barnen är friska till dess( ta i trä) så vi kan åka alla 4a och fira hans dag!!!

Dopet kommer hållas i Ryds kyrka, samma kyrka som Vincent döptes i. Det är en mysig gammal kyrka i det samhälle jag växte upp i utanför Linköping. Simons mamma Lucia står i för fullt hemma och planerar allt för att dagen ska bli perfekt och det kommer den att bli.. Hon är en bra mamma Lucia och Daniel är defenitivt ett kanonpappa!

Vi ser verkligen fram emot lördag!

Imorgon är det dags för jobb för mig igen=) Jag jobba 09.45-17 tror jag! Och  ska kötta så mycket trades som bara jag kan=)

På fredag är det Tacofest med jobbet, ska bli sjukt kul att spendera en kväll med grabbarna=) Snacka skit och käka=)

Nu ska jag fixa lite lite välling igen=) Puss

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

7 april 2011 09:36

Gör ett lite avstamp här i din blogg, efter tråden på familjeliv. Kul och läsa om hur andra har det. Inge vidare med sjuka barn, har själv en lite småsnorig unge här hemma :)
Ha de gott

http://liteomoss.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards