linarosell

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Utmaning

Av Lina Rosell - 3 april 2011 20:39

Ja... vi har haft en helvetisk vecka och vi har fortfarande ett kaos hemma..

I lördags när jag var hos min mor såg vi en prick på Vincents rygg! Vi visste att en flicka hade varit på förskolan trots vattkoppor men Vincent brukar oftast hålla sig till sin kompis Isak och inte leka med så många andra så vi höll tummarna att han skulle klara sig!

Men sån tur hade vi icke! I ons-tors bröt det ut och prickar ploppade fram överallt, tom. på tungan, på snoppen och i rumpan... jag tycker såå synd om honom.. och inte nog med det. Natten till fredagen började han kräkas så inte bara fick han vattkoppor som kliar nåt fruktansvärt utan han åkte på maginfluensa också!!! Och inte nog med det: Charlie blev även han sjuk. Han fick nästan 39 grader feber och rosafärgad urin...=( Vi blev jättenervösa och ringa till 1177 som skickade Martin med Charlie till barnjour som i sin tur skickade upp dem till barnakuten för provtagning.. de var oroliga för njurarna... som tur var kom barnens farmor och passade prickiga Vincent så jag kunde åka till jobbet men jag hade hellre velat vara med barnen!

Anywho... Efter många om och många timmars väntan åkte Martin hem för som vanlig så är personalen på vrinnevi okunniga och otrevliga! Iallafall de vi varit i kontakt med..

Idag, lördag, åkte jag upp med Charlie igen för blodprov och urinprov nr.2 Charlie fick stick i fingret och en påse runt snoppen som han skulle kissa i.. men men det var han inte så sugen på. Hällde i honom vatten och höll handen i ljummet vatten både i vaket och sovande tillstånd men det hjälpte inte. han var helt enkelt inte nödig! Proverna visade att infektionsvärdena gått ner från 53 till 39 ( de ska ligga på max 10 ).. och han var feberfri så vi fick åka hem och vänta på svar från odlingen de tog dagen innan..

Nu är jag lite nervös för när jag kollade hans temp ikväll var febern tillbaka... 38,2... men det kan varit temporärt vi får se hur han mår när han vaknar för välling inatt=) Håll tummarna för honom!


Vincent kliar och kliar! Vi som haft vattkoppor vet hur jobbigt det var! det kliar så mycket att han har ont i hela kroppen... Så åter igen ringde vi våra vänner på 1177 och hon hjälpte oss direkt och ringde distriktan så hon skrev ut receptbelagd medicin mot klåda... så nu har vi den lite mer under kontroll. Förhoppningsvis sover han inatt för de senaste nätterna har varit hemska, han har kommit in till oss och lagt sig och kliat och gråtit och sparkat och varit frustrerad... Så, håll tummarna för honom också, att han blir frisk snart!


Och till sist, som rubriken lyder: Utmaning..

Jag håller ju på med en utmaning här på bloggen där man lägger upp en bild om dagen.. Jag tycker det är så tråkigt att göra den nu när jag inte kommer åt alla min gamla bilder som ligger på en annan hårddisk=( Jag fryser utmaningen nu men återupptar den sen när jag ordnat tillbaka alla mina bilder!


Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards