linarosell

Alla inlägg under december 2010

Av Lina Rosell - 4 december 2010 09:06

Veckans schema.. kör från idag lördag till nästa lördag


* Lördag: Ta det piano hemma , eventuellt träna om jag får tid emellan allt slappande..


* Söndag: Farmor kommer och besöker grabbarna=) Vi ska upp till lokalen Banjo som ligger brevid vårt hus på julpyssel mellan kl 15-17.. På kvällen ska vi bara inte göra något, eventuellt ska vi ut och käka på Texas Longhorn;)


* Måndag: Martin ska träna på dagen och sen åker han till jobbet vid 17=( Trist när han jobbar natt... Jag och pojkarna ska ta det lugnt, kanske måla lite fingerfärg eller något annat pyssligt!


Tisdag: Lämna Vincent på förskolan kl 09 och sen på babymassage med Charlie på Familjecentralen kl 09.30.Väcka Martin kl 12 så han tar Charlie och jag kan åka och träna. Kl 14 ska Vincent hämtas och sen åker Martin till jobbet vid 17...


* Onsdag: Åter igen Vincent till förskolan vid 09 sen knallar jag och Charlie hem så han får mat. Väcka Martin vid 11 så han kan åka och träna och sen hämtar han Vincent påväg hem från gymmet...osv...


* Torsdag: Samma visa på torsdag... fast då är det jag som tränar igen..


* Fredag: Jag och grabbarna går upp tidigt som f*n som vanligt och längtar tills vi ska väcka Martin kl 12..=) Sen går jag och lägger mig en stund och vilar och Martin leker med kidsen! Sen försöker vi febrilt underhålla båda grabbarna under dagen. Inget speciellt inplanerat...


* Lördag: Vi ska på kalas hos min bror för att fira min guddotter Felicia som fyller år=)


Ungefär så ser min vecka ut, skittråkigt och jag kan lova att jag är ett nervvrak när veckan är slut!

Av Lina Rosell - 4 december 2010 09:01

Eftersom jag använder skötväskan även till mina saker så har jag i den:

*blöjor till charlie

*tvättservetter

* extrakläder till charlie och till vincent

* lepsyl

*plånbok

*pass ( man vet aldrig om man måste fly landet )

*renässansdroppar

*handsprit

*bvcpapper

*extra nappar och kräksduk

* några småbilar till vincent

* vattenflaska ( alltid välfylld )


Sen ligger det säkerligen lite småkrafs i botten av väskan=)

Av Lina Rosell - 2 december 2010 20:13

Ojojoj.. det finns mycket för mig att skriva under den här rubriken..

Jag har för första kvällen på länge tid at ta det lugnt och sitta ner en stund så jag tänker skriva den här texten imorgon men jag bjuder på bilder på mina syskon=)


Magnus

  Jenny   Johanna   Andreas   Daniel  

Av Lina Rosell - 2 december 2010 20:09

Med tanke på att helvetet nu har frusit till is och delat med sig av den kylan här uppe så har jag idag haft på mig i princip allt jag har i garderoben!

Underkläder ( såklart!), tjocka leggings, mina favvis harem jeans, strumpor, raggisar, 2 linnen och en tjock kofta....och när jag lämnade vincent på förskolan hade jag även min fars äkta palestina sjal, vinterjacka, handskar, mössa och vinterkängor.. OCH JAG FRÖS FORTFARANDE!!

Av Lina Rosell - 2 december 2010 20:04

Min tro är väldigt simpel..

Jag tror på mig själv och på mina nära och kära! Jag tror på att det alltid finns någon där för mig och för de som står mig nära, att vi hjälper varandra på fötter igen om vi faller ihop och som har en axel att gråta mot i stunder av sorg och som vi kan skratta med om vi har en glad och lycklig stund!

Jag tror att det alltid kommer finnas sådana människor i mina söners liv när jag inte längre finns kvar!

Jag tror att man skapar sin egen lycka och sin egna framtid. Och det ska jag lära mina barn- att de kan göra precis vad de vill bara de är villiga att försaka en del och satsa helhjärtat!

Ovido - Quiz & Flashcards