linarosell

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

My parents

Av Lina Rosell - 24 november 2010 11:42

Mina föräldrar är/var ganska vanliga.. kan man tro..


Min mor och far kämpade i många år för att hålla ihop sitt förhållande, mest pga mig tror jag. Men det gick inte alltid, tyävrr!


Min far var narkoman och använde droger i många, många år. Han var aldrig aggresiv eller våldsam på något sätt men det var psykiskt jobbigt att ha en far som man inte visste skulle finnas där morgonen efter. Han lämnade nämligen oss många gånger. Någon gång stack han till Danmark och någon gång till Stockholm... för att ta droger.

Det var jobbigt men jag älskade honom ändå! Han var min pappa som när han var hemma brukar komma in och säga godnatt, fluffa kuddeludden och täckeläcket och pussa mig på pannan.... Det är de goda stunderna jag minns bäst=)

Min mor stod ut med allt detta och försökte förgäves att förändra min far trots att hon visste hon inte kunde, att han var tvungen att förändra sig själv!

Efter många år tog min mor ut skilsmässa och de separerade men var fortfarande tillsammans... Min far fick diagnosen Lungcancer och kände att allt var över, han hade ingen familj och snart skulle han dö. Min mor och far giste om sig borgerligt hemma och åkte på smekmånad 2 veckor till Tunisien. Några månader senare dog min pappa...

Det var fruktansvärt och jag har aldrig känt mig så ensam. Jag hade inga syskon att vända mig till och inga riktiga vänner som fanns där.

Men jag hade mig mamma! Min mamma och jag har hela tiden funnits där för varandra genom åren av sorg och jobbiga tider. Hon har alltid gjort mig delaktig i allt som hänt och det är jag tacksam för! Hon är en stark kvinna som alltid velat det bästa för sina barn även om hon inte alltid kunnat ge det=(

Hon har ställt upp på mig i vått och torrt och jag försöker så ofta jag kan att tacka henne för allt hon gör!

Kan inte förklara i ord hur viktig hon är men hon är en enormt viktigt pelare i mitt och min familjs liv. Jag älskar min mamma oerhört mycket och jag kommer alltid minnas de goda tiderna=)


Jag har tyvärr ingen bild på min pappa på den här datorn men här kommer en bild på min mamma tillsammans med Vincent när de fiskade i fiskdammen i somras=)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards