linarosell

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Oj va länge sen jag uppdaterade!!

Av Lina Rosell - 19 november 2010 20:04

Ja det är väl dags att berätta lite om vad som hänt här sen senast:


* Charlie fyllde 3 hela månader den 12e=) Han är en stor pojke och skrattar massor när han inte skriker ( vilket han har rejäla lungor till ) !!


* På Charlies 3 måanders dag kom farmor och farfar och sov över natt eftersom jag och Martin åkte till Riga över natten;) Underbart skoj hade vi, eller ja jag hade det, Martin sov för det mesta=)


*Riga var som sagt superskoj och jag är evigt tacksam att Martins chef ordnade detta, vi behövde verkligen få komma iväg en stund och bara vara vuxna tillsammans med andra vuxna! Vi åkte från Norrköping vid halv elva på förmiddagen mot Skavsta flygplats och väl där käkade vi burgare och förberedde oss inför flygresan...*Scary* den gick bra förövrigt! När vi kom fram åkte vi in en minibuss som väntade på oss vid flygplatsen till Hotell Valdemars. Jättefint 4-stjärnigt hotell med härliga rum med obekväma kuddar ( som det ska vara på hotell ). Kan gärna bo där igen=)

Efter dusch och några öl tog vi oss till en restaurang något kvarter bort för 3 rätters, kanongott var det- Lever till förrätt, kött till varmrätt och marsipantårta till efterrätt och en cider till det. Efter maten fick vi shots och den satt där den skulle. Jag och Janni intalade oss att det var Jäger men icke sa Nicke- det var något Lettisk specialare- Ingen Höjdare kan jag säga!!

Vi vinglade sedan vidare mot The Essential- ett dansställe där man kände sig som en överviktig 90åring...... så vi dansade vidare mot Hotell Skyline- ett top of the line hotell med en fräsch loungebar på 26e våningen. utomhus hissen upp var spännande kan jag lova;) Speciellt när man hade Johannes ( Sveriges starkaste man ) i samma hiss, han väger lite...=)=)=) Trivdes bra där och hade långa trevliga samtal med flera av Martin kollegor och deras respektive! dansade lite med lämnade mest det åt Martins chef och hans bror.. muwahahaha=)

Martin hade en fruktansvärd huvudvärk och knallade hem till hotellet strax innan kl 01 och vi andra gick hem vid 2.30 tiden... alla var fulla och några var mer fulla;)

Dagen efter var lite seg men lite hotelllfrukost rådde bot på det och vi begav oss ut för att fånga några bilder av kvarteret innan vi blev hämtade för att åka till flygplatsen. Resan hem gick bra och väl hemma möttes vi av två glada barn som hade haft det toppen med farmor och farfar! Tack igen för hjälpen, ni är klippor!

Åker gärna tillbaka till Riga men gärna när vädret är lite mer på topp=)


* Vi har börjat och slutat med smakisar... Vi har provat en del men Charlie fick så ont i magen så vi väntar ett tag till.. däremot ska vi fortsätta med den milda havregröten så han blir mer mätt på kvällen. Annars äter han nästan 400 ml ersättning innan han ska sova.. inte bra.. men vi varvar med lite katrinplommon så ska nog gröten funka, han älskar den iallafalll=)


* Idag fick också Charlie sin 3 månaders vaccination- än så länge mår han bra och däckade efter poo-blöja el grande och ersättning... hoppas han sover ordentligt inatt! Vincent sover han också, tror han får sina tänder längs bak nu för han säger att han har ajaj i bissingarna och gapar och pekar där bak.. Hoppas de är uppe snart för han är riktigt gnällig och verkar trött och hängig=( Tulle.....=/


* Imorgon åker vi till Linköping=) Först ska vi till Annika, Andreas, William och Kevin för William har fyllt 2 år så vi ska fira!! Vi skulle köpa en dockvagn/sulky men de enda vi hittat är yttepttesmå Hello Kitty sulkys på Maxi och CityGross och de är så små så det känns löjligt att de till honom! Vi får se vad de säger om vi kanske ska ge något annat eller hur vi gör=)


* Nu är Martin på Durkslaget och käkar med några vänner och barnen sover som sagt så jag har laddat med ett glas vitt och en liten skål med grillchips så nu lägger jag ner detta=)

Jag kommer lägga upp några bilder , men inte idag det orkar jag inte!

Puss på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards