linarosell

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

2010-09-19

Av Lina Rosell - 19 september 2010 12:13

Ja idag är det söndag och Charlie är hela 5 ½ vecka gammal=)

Vincent börjar fatta grejen med att vara storebror och vi börjar sakta men säkert komma in i rollen som 2 barnsföräldrar=)

Häromdagen när jag och Charlie lämnade Vincent på förskolan fick jag ta med Charlie in en stund eftersom det var fotogtafering på G. Charlie låg i liggkorgen och alla barnen ville fram och hälsa men Vincent intog rollen som storebror och skrek NEJ och pekade på dörren: DÄR!! Alla barnen gick snabbt därifrån. Vincent knatade fram till Charlie och klappade på honom och stoppade om honom=) Så gulligt och jag blev ritkigt rörd av att se Vincent så. Var lite orolig för när han skulle förstå vem Charlie är! Så underbart!

Hemma vill han nu hålla i Charlie och han pussar på honom också och ger honom nappen när han är ledsen=)

Det är heller inte så mycket krig om uppmärksamhet utan Vincent tar sin plats så vi behöver inte tänka så mycket på det=) Vincent är alltid med i allt och är han inte det så visar han det så han får komma upp och kramas han med!

Många har varit här och hälsat på bla min syster, 2 av mina bröder, min mor, några vänner, Martins föräldrar, hans systrar och hans systerson med familj=) vi är så glada att ni varit här och tack för de fina presenterna både till Charlie och till Vincent=)

Vi tror att Charlie kommer blir större än Vincent då han redan vid 4 veckor vägde 5080 och var 58 cm lång=) Vincent vägde 4580 och var ca 57 lång vid 4 veckor, men vi får se, de är stora grabbar båda två=)

Lägger upp lite bilder på grabbarna grus också=)


                                 

 
 
Ingen bild

eva

20 september 2010 10:14

ÅH vattenpöls-bilden är ju underbar! stora söta killar du har...undrar om jag oxå får en kille till nästa gång? hm...vilket gäng ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards