linarosell

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Uppdatering....

Av Lina Rosell - 20 augusti 2010 21:25

Jo här rullar livet vidare.. men absolut inte på räls!

Charlie får lite för lite mat från mig så han har bara gått upp 100 gram sen i söndags ..=( Nu blir det att ge tillägg uppå amningen! När man har ett stort barn kan det vara svårt att tillgodose barnets matbehov genom endast amning.. men det gör inte mig något att ge tillägg. Vincent fick endast ersättning från 1 månad och han mår jättebra så jag är helt FÖR tillägg=)


I övrigt mår Charlie bra och han hade växt 2 cm så nu är han 54 cm lång=) Och huvudomfånget hade också vuxit!


Vincents inskolning gå jättebra, han har ju lite rutin redan eftersom han varit hos dagmamma sen i september och det märks. Han springer in när vi kommer dit och sen sköter han sig själv hela dagarna=) Så skönt att det funkar. Det enda problemet som varit är att när vi ska gå hem är han så utmattad att han blir väldigt arg. Han har fått för lite stimulans under sommaren pga min graviditet så nu när han leker konstant blir han alldeles förstörd när det är dags att gå hem=(

Men det blir nog bättre nu i vecka nr.2=)


Martin är och handlar lite nu för imorgon kommer hans systerson Lars med fru och sonen Levi som vi ännu inte träffat=) Ska bli skoj att se dem!


Puss på er=)

 
 
Annika

Annika

20 augusti 2010 22:56

Skönt att ni mår bra allihop men synd att lillen inte får i sig tillräckligt. =/ Jaha, jag fattade inte att Vincent gått hos dagmamma, behöver man skola in då när man byter till dagis? Det gjorde inte vi för sommardagiset iaf, men det gick ändå som tur var...

http://wilanand.wordpress.com

 
Sandra

Sandra

3 september 2010 20:10

Grattis till lilla Charlie!=) Har inte varit inne på din blogg på länge då jag tappade bort den. Hur känns det att vara tvåbarnsförälder nu då? Vad söt han är! Men vad jobbigt för dog att du behövde gå över tiden så mycket.

Selma blir 5 månader i morgon. Det händer så mycket nu. Hon har lärt sig rulla runt åt båda håll och idag satt hon helt utan stöd i hela 20 sekunder=)

http://sandrasj.blogg.se

 
Ingen bild

Sandra

8 september 2010 15:35

Själva tapeten i sig tycker jag är fin men det största problemet är att den inte passar där den sitter och med dom möbler vi har. Det blir liksom ingen helhet i det.

Med oss är det bra! Hur är det med er? Har ni kommit in i tvåbarnslivet än?

Kram

 
Annika

Annika

14 september 2010 18:09

Aha, ja då är vi inte ensamma då, känns som allas ungar är värsta pratmaskinerna men ens egen är helt dum och kan bara mamma och pappa. =)

http://wilanand.wordpress.com

 
Annika

Annika

16 september 2010 10:50

Tack, söt du är gumman =)

http://wilanand.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards