linarosell

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

V.40

Av Lina Rosell - 22 juli 2010 16:55

Nu är det 6 dagar kvar till BF och det känns...

Vill att ******* ska komma nu samtidigt som jag är totalt livrädd för den stundande förlossningen! Med Vincent visste jag att det skulle göra ont men inte hur ont det skulle göra.. nu VET jag hur ont det gör! Jag vet att jag kommer känns mig döende av smärta.. men samtidigt så vet jag, precis som med V, att jag kommer känna direkt efter att jag kan göra om det! =) Jag vill tro att jag är bra på att föda barn , att det inte är några större problem för mig, att jag är lite som min mor?

Men men, hur som helst finns det ingen återvändo nu och det är ju klart att de vill jag inte att det ska finnas heller. Hur veliga vi än var i början av graviditeten vill jag inget hellre nu än att ha två fina trotsiga barn här hemma;) Jag vet att vi har hjälp från vänner och familj om det skulle behövas..

Vi har äntligen ordnat med någon som kan ha jour när vi komemr behöva åka upp till förlossningen också: Mrtins systerdotter aka. guddotter ställer up! Tack Camilla!!

Skönt tt ha någon man litar på hos lillfisen medans man är borta ett tag=)


Vincents gudmor Hannie har varit här 2 nätter nu och hälsat på. Hon har haft semester i 1 vecka så hon passade på att komma hit=) Vincent har lekt och busat och pussat på henne som om hon vore den sista flickan på jorden=)

Tyvärr har jag helt missat att fota under dagarna Hannie varit här men men det blir fler gånger! I tisdags var vi också uppe på förlossningen en sväng... Jag har haft fruktansvärt ont i höger sida av magen i några dagar så vi åkte upp för en undersökning. Men allt såg fint ut och ******* mår kanon. Hon gjorde en gyn.undersökning också och det kom lite blod så hon tror det är pågång men livmodertappen var intakt osv. så vi får nog vänta några dagar till=) Då kanske jag hinner klart med allt typ packning av BB väskan som jag sagt att jag ska packa nu i kanske 3 veckors tid...=) Oooops!


Sen vill jag skicka ett stort gratttis till Eva och Adam som igår 21/7 kl 18.15 fick en pojke=) Martin får stå ut med att dela sin födelsedag med en fin lite pojke=)

De hade en turbulent förlossning men de mår bra alla 3 bra nu och vi önskar dem all lycka i världen!!! jag och Eva hade BF på samma dag men hennes pojk bestämde sig för att komma innan min bebis.... vilken osis, hade varit kul att ligga och skrika ikapp! Men jag ser verkligen fram emot att se våra knoddar växa ikapp.. så underbart kul att ha en vän med en bebis i samma ålder som vår- vi kan dela många uppplevelser med varandra=) Ska bli skoj!!!!


Nu väntaar jag och V på att Martin ska komma hem.. idag jobbar han sin sista dag innan han går på 5 veckors semester=* Tjohoo- ska bli så skönt att ha honom hemma!!! Eller haan har 3 veckors semester men sen har han ju ytterligare 10 arbetsdagar när bebis kommer=)

Han borde komma snart och sen ska vi åka till Ingelsta(har jag bestämt) så jaag kan köpa godis!!!!!

Puss på er! Och tack till er som kommer hjälpa oss igenom förlossning med stöd, barnpassning osv- utan er kommer vi inte klara det!!! Kram till er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards