linarosell

Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

Vincent

Av Lina Rosell - 14 juli 2010 21:43

Vincent är bäst!

Jag har gjort några försök med pottan tidigare men aldrig något seriöst förrens igår. Han visade intresse själv så han fick gå utan blöja hela dagen ( som han gör varje dag ) Och så ställde jag pottan på en handduk mitt på vardagsrumsgolvet. Efter några timmar kom han till mig i köket och sa kiss-kiss så då tog jag honom i handen och gick med honom till pottan. Han hukade sig lite men ställde sig strax upp och sa -"nej..."  Det kom inget med andra ord=(

Jag gick tillbaka till köket och när jag kom tillbaka till rummet stod Vincent vid pottan och prickade perfekt i den=) Jippi!! Och han gick dit själv=) Senare på kvällen skulle han även bajsa men hade fortfarande blöja på sig men en del kom i pottan då jag var snabb och slet av blöjan. Tyvärr förstod han inte att han ska sitta ner på pottan när han ska göra nr.2 men det är ju mindre viktigt!!

Idag har han kissat och bajsat på pottan igen och det känns skithäftigt! jag har inte tjatat på honom nu på kvällen utan han har gått dit när han har behövt och gjort det han varit tvungen att göra=)

Han är såå duktig och så underbart att inte behöva gå igenom värsta rutinlek arrangemanget för att få honom att vilja gå på pottan=) Vi är lyckligt lottade!

Nu ska bara nästa ut också... sitter och tittar på "Livet på BB" och det ser ju inte lockande ut när minnet frisknar till om hur ont det gör att föda.. hahaha.. men men, det går ju över så fort ******* är ute, som tur är=)
Nu börjar det blir alldeles för varmt känner jag.. men jag fortsätter en stund till..

Var på kontroll på Storken idag! SFmått: 33 , Hjärtljud: 140 , Blodvärde: 114 , Blodtryck: 105/75 och Socker: 5,1.

Jättebra värden och det känns kanon! Imorgon går jag in i V.39 och förlossningen närmar sig med stormsteg! jag är livrädd att det ska dra ut för långe på tiden... hoppas det tar perfekt lång tid, att jag inte spricker denna gång heller och att ******* mår finfint!

Saker vi måste ordna med pronto är:


Någon som har jour när vi ska åka upp- alltså passning till älskade Vincent..


Måste inhandla en skötväska men det är det ingen bådska med..


Och jag måste verkligen packa BB-väskan!


Nu kan jag inte skriva mer, har sjukt ont i ryggen!

Ska nog kolla lite "So you think you can dance" och sen knalla upp till sängen=)

Natti Natti! Imorgon ska jag nog leka med Eva, tjohoo!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards