linarosell

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Förlossningen

Av Lina Rosell - 14 juni 2010 10:22

Jorå, igr fick jag åka till förlossningen direkt efter jobbet. Egentligen fick jag inte komma upp så sent men eftersom min "kollega" är så upptagen och faktiskt varit lite hostig i veckan kunde han inte vara kvar på jjobbet 2 timmar så jag kunde komma upp i tid... Vill inte skriva om det, blir bara mer förbannad än vad jag var igår=(


Hur som helst.: Martin och Vincent hämtade mig efter jobbet och vi åkte upp. Blev försenad också eftersom Calle Linné ( en vän till Martin och mig ) kom in och velade ang. en 360.. men han köpte en sedan iallafall=)=)

När vi kom upp fick jag ett rum direkt och de kopplade upp mig till CTG-maskinen som mäter barnets hjärtslag och tiill en annan som mäter sammandragningar.

Kanske ska säga att anledningen till att jag var tvungen att åka upp var att jag under dagen igår hade samma yrsel som jag haft tidigare vid 2 tillfällen.. läskigt!

Yrsel i sammband med andra faktorer kan ju tyda på Havandeskapsförgiftning och det är inte bara farligt för barnet utan också för mig... ännu läskigare! Vill inte att någoot ska hända nu när det är så kort tid kvar, kan ju vara så lite som 3˝ vecka kvar... Men det tror jag inte, tror nog att bebben kommer på bberäknat eller nära inpå iallafall=)

Jag har ju faktiskt inte fixat i barnkammaren ännu!! Vi kommer måla om i klädkammaren som är riktigt stor. Alla väggar utom den ena kortväggen kommer bli vita och kortväggen ljusblå ( samma färg som Vincent får i sitt rum ).. Sen ska jag sätta upp lite dekalren i form av lamm och en söt lampa, väldigt enkelt=) Klädkammaren ligger ju i direkt anslutning till vårt sovrum så det blir smidigt med amning på nätterna och Vincent slipper störas alltför mycket av skrik och gråt på nätterna eftersom vi alltid har vår sovrumsdörr öppen så han kan komma in till oss när han vill=)

Jag tror det blir bra!


Nu åter till förlossningsbesöket=) Alla prover såg bra ut, bara lite äggvita i urinen men det är ingen fara om det inte är i samband med högt blodtryck och blodtrycket var perfekt så jag är inte orolig nu. Men hon tyckte ändå vi ska kolla närmare på min yrsel för det kan vara stressrelaterat och det kan ha något med balansen att göra så jag får en remiss till öronkliniken..=) Ska bli skönt att få reda på vad det kan vara som får mig att må så konstigt!


Jag sjukskrev mig idag och imorgon för att bara vara hemma och vila. Har jobbat heltid förra veckan och hämtat och lämnat V hos dagmamma. Man kan säga att jag varit ensamstående mamma förra veckan för Martin jobbade natt så vi såg inte honom på hela veckan.. jättejobigt och så vill jag inte ha det!

Jag är inte van vid att jobba så mycket plus att ta hand om allt annat och vara höggravid samtidigt så det kan vara en bidragande faktor till mitt tillstånd just nu. JAG BEHÖVER HELT ENKELT VILA!

Nu jobbar jag fre-lör och sen morgonen den 24e sen är jag mammaledig=) Tjohoo, ska bli skönt att få vila!


Tänkte avsluta med en bild på Vincent när han var bebis=)


 

 
 
Annika

Annika

14 juni 2010 18:55

Usch vad läskigt om det hade varit havandeskapsförgiftning, tur att alla värden var bra då! Söt bild =)

http://wilanand.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards