linarosell

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

BM-Besök och firande av mor=)

Av Lina Rosell - 6 juni 2010 21:40

I lördag åkte vi mot Lkpg vid kl 10.00

Först lämnade vi av 2 spel på jobbet och sen drog vi ut på motorvägen=) När vi kom fram mötte vi upp Annika,Andreas och William ( och Maximilian i magen ) i Domkyrko-parken för en snabb-uppdatering och sen begav vi oss av mot barnmorskan på Storken. Alltid lika trevligt att komma dit. Många klagar på att de får vänta på sina besök varje gång.. men det tycker jag är ok. Det längsta vi fått vänta är en halvtimme när vi väntade Vincent men det gjorde absolut ingenting då de kompenserar för detta med sitt goda humör, kunskap och med deras underbara sätt! =) de är så Ybertrevliga så de kan låta mig vänta hur länge de vill! Nej men de är ju väldigt få som jobbar där och med många gravida kvinnor och med många återbeösk är det klart att det blir lite väntetider;)

Vi fick nyheten som vi väntat på=) Vi vet nu vilka kläder vi ska packa ner i BB-väskan=) Tjohoo! Men det håller vi för oss själva- endast mammor och pappor har fått veta och några enstaka nära vänner...;)

Vi är glada att vårat barn är friskt och det är det viktigaste=)

Vincent för övrigt är lika vild som vanligt och han har levt rövare ute hos mormor! Flera i min familj var där, några kusiner, 2 av mina bröder, min ena syster och min morbror med flickvän. Kul att träffa dem alla, händer inte så ofta när man blir utspridda på "äldre " dar..hahaha

Mamma fick lite blommor och någon trisslott m.m Hon ville bara ha hjälp i trädgården så det ska hon självklart få så fort vi har tid och jag är mammaledig=)

Det var ett trevligt firande och Vincenr roade sig med att busa med sin Kusin Niklas. De spelade lite fotboll och sprang genom vattenspridaren=) Skoj skoj!!

Nu börjar , på tal om ingenting, mina sista 10 dagar på jobbet. Jag har 10 arbetsdagar kvar innan jag går på mammaledigheten, känns bra men jag kommer sakna butiken=/ Jag kommer iofs tillbaka ganska så snart. Redan den 24e Juni ska jag in 3 timmar på morgonen för att hjälpa med ommärkning av spel osv. till sommarrean=)=)=) Ska bli skoj men jobbigt med magen.. Då kommer mamma hit och sover över så hon kan passa Vincent på morgonen när jag e på jobbet eftersom Martin jobbar till 13.. Tack lilla mor!

Nu ska vi spela lite. Ha det bäst i värmen, puss puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards