linarosell

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Söndag och blå himmel

Av Lina Rosell - 25 april 2010 08:40

Ja idag är det kanonfint ute=) Känns som våren är här.. igen... en sväng. förhoppningsvis stannar den denna gång!

Här om kvällen lyckades jag få klart korten till Martins 30 årsfika- iallafall de till familjen=) Så skönt ,har bara två kvar som jag missade, fick göra dem ganska sent när Vincent sov så jag var helt slut. Men ska göra de sista ikväll tänkte jag eftersom jag snart måste skicka dem=) Kuvert måste jag köpa också!!

Den 3e Juli blir det lite enkel mat och fika hos oss i Klocket och sen på kvällen ska vi grilla med vännerna... under förutsättning att någon kommer såklart, oftast blir det några som inte kan komma.


På tisdag börjar vi vår flytt och fortfarande är det ingen som erbjudit sig att hjälpa oss- jo Eva har erbjudit sig men hon är lika gravosaurus som mig så varken hon eller jag kan ju göra så mycket.. tyvärr. Men vem vet, jag kanske får utnyttja henne som sällskap;)

Ska bli skönt att börja flytten så vi är på gång iallafall. På tisdag blir det alla kartonger och allt smått vi hinner med och sen veckan därpå blir det alla möbller och ja.. resterande saker som finns kvar helt enkelt för då flyttar vi på riktigt=)=)

Ska bli helt underbart komma på plats, äntligen! Några av er vet hur länge vi längtat efter vårt radhus.. och nu är det sant, nu ska vi flytta. Det är inte stort men det passar oss!


Idag ,som tidigare skrivits, skiner solen och jag känner en obeskrivlig lust att komma ut på något skoj! Funderade på Kolmården men det är såå Dyrt! Vi ska ju köpa säsongskort men det blir i början av Juni! Sen tänkte jag Busfabriken men det finns inte så mycket för Vincent där ännu.. han tycker det är jätteskoj där men 98 % av alla leksaker där är för större barn och vuxna får inte klättra upp i ställningarna osv. så det blir ganska tomt kvar med grejer åt Vincent att leka med...=(

Söderköpiing var mitt 3e förslag och det har vi inte avfärdat ännu- där kan man äta glass och gå runt i byn och titta i mysiga butiker=) Det gilllar jag!

Sen har vi Tatueringsmässan... Det kostar 200 kr sammanlagt för mig och Martin i entré men det är inte så mycket där idag. de stora tävlingarna osv. var igår så vi har redan missat det "roliga". Och när man inte är ute efter att shoppa piercingsmycken eller kläder känns det lite onädigt att åka dit. Och hur kul är det för Vincent att cruica runt där inne, han har ju inget intresse för det..

Ja vi får se, men något ska vi väl kunna komma på att göra!

Martins förslag var att åka till Skåneland och Custom Speed Parts men jag kände att det är lite väl långt att åka iväg bara sådär på en söndag! =)


Vi kommer nog på något!


Ha en kanondag alla ni därute!

 

 
 
Ingen bild

Sandra

27 april 2010 12:19

Vad kul att det redan är dags för flytt. Hoppas ni hittat någon ni kan få flytthjälp av!

En lekdejt på öppna förkolan ser vi fram emot!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards