linarosell

Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Ny vecka och ny barnmorska=)

Av Lina Rosell - 15 april 2010 17:51

Nu är det v.26 tänker inte lägga t någon info om denna vecka eftersom det blir lite tjatigt.. det står inget speciellt om denna vecka=(

Idag har vi varit en tur till Linköping för kontroll hos barnmorskan! Jag blev så illa bemött hos barnmorskan på Vrinnevi och fick inga tider för kontroll förrens jag skulle vara i v.33 så jag kände att det var dags att byta. Vi var jättevälkomna tiill Stoorken i Lkpg där jag gick när jag väntade Vincent. Det känns som hemma där efter alla ggr man var där förra gången=) Barnmorskan Marie vare kanon och Katarina i receptionen har arbetat tillsammans med min ena syster så jag måste komma ihåg att hälsa från henne!

Vi fick också ett Ultraljud idag=) Allt såg fint ut och min livmoder växer så det står härliga till, var endast ca 5 cm kvar tills det tar stopp uppåt, sen finns det bara plats nedåt=) Ser verkligen fram emot att bebisen kommer men vill nog gärna att det tar en stund till så vi hinner flytta och komma iordning ordentligt.

Vi fikade även med Lucia, min brors flickvän, på stan. De väntar sitt första gemensamma barn i oktober! det ska bli kul att se vad det blir=) Om man kan formulera sig så?? Daniel har 3 barn sedan tidigare men detta är deras första gemensamma, det är riktigt skoj och vi är jätteglada för deras skull=) Ska bli kul att handla babykläder ihop=)

Vi smet även in på Lekia på StLarsgatan för att titta på deras vagnar...;)

Vi har fått en kanonerbjudande av min syster att köpa deras vagn billigt men vi har tvekat lite för vi vill eventuellt ha en syskonvagn med tanke på att det blir mycket spårvagnsresor och mycket långa promenader med båda barnen. Nu hittade vi en Brio Double Swing- förra årets utgåva som var helt underbar att köra och fantastiskt smidig i övrigt ( och fin såklart! ) Förrs årets modell på liggkorgen är det dessutom halva priset på så vi skulle inte behöva betala så mycket... Det är isåfall en med en sittdel och en liggkorg=)

Här kommer en bild:

   

Vagnen och sittdelen kommer vara svart och liggkorgen brun...

Tror den skulle passa oss perfekt men vi ska ta oss en ordentligt funderare och räkna ordentligt på saken. Köper vi den kan vi få tillbaka pengarna sen om vi säljer den, nästan alla pengar iallafall... de säljer såna här på blocket för samma peng vi skulle få ge för den i butik idag..

Ja, vi får se hur vi gör, men vi får agera snabbt för de har bara en kvar i butiken av fjolårets utgåva=/


Nu ska jag leka med Vincent så han blir riktigt trött och sover hela natten!

Föör övrigt kan jag säga att Vincent älskar Farmor Annas piroger!!! Igår och idag klämde han i sig 2 st till kvällsmat=) det gillar vi eftersom både jag och Martin också älskar dem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards