linarosell

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Radhus

Av Lina Rosell - 31 mars 2010 12:18

JIPPI!!! Igår hade vi en såååå bra dag! Bilen gick igenom besiktningen, Martin vann på triss och VI FICK VÅRAT RADHUS!!!

Vi fick tom. det som vi tittade på i fredags, det som vi verkligen ville ha, jag är såååå obeskrivligt glad! Äntligen kan vi få ett riktigt hem och jag kan se oss där i många år=)

Så idag ska jag ringa barnomsorgen och meddela att vi flyttar och att de måste flytta oss till Klocket istället... de har kanonbra förskolor där vi kommer bo och det känns också bra! Så i sommar är familj och vänner hjärtligt välkomna hem till oss för grillning och fikor!! Vi flyttar nämligen redan 1aMaj så det blir full rulle här  framöver.. Men vi kommer ha tid på oss att flytta ut så det ordnar sig. Det vi har att göra nu är att allt vi har på förrådet( som förövrigt att stått på förrådet nu i cirkus 5 år ) ska kastas! Martin ska givetsvis spara på sina Collectibles och verktyg men annars ska allt kastas. Vi vill lämna allt gammalt och starta på nytt nu, det är dags för det! Ingen mening att spara på gamla saker som man ändå inte använt på snart 5 år =/

 Här kommer en bild på längan ( vårt ligger på hörnet, dvs. bara en granne tjohoo ) samt planritning och lite info. om området för er som inte varit därr någon gång=)


   


Klockaretorpet:


Klockaretorpet ligger i tätortens utkant med närhet både till stads - och naturliv.


Klockaretorpet


Området, som sjuder av liv, består till stor del av olika typer av radhus. Här kan var och en koppla av på sin egen uteplats. 

Klockaretorpet


Klockaretorpet

I Klockaretorpets centrum finns även höghus om du föredrar att bo på höjden.



Historisk mark
Som en liten anekdot kan nämnas att området var en attraktiv boplats redan på stenåldern. Fynd från äldre och yngre stenåldern bekräftar detta liksom de berömda hällristningarna vid Himmelstalund.


Närservice
Klockaretorpets Centrum: Livsmedelsbutik, Pizzeria, Video & kiosk.
Klockaretorpets företagspark: Möbelaffär, pizzeria, obemannad bensinstation, bilförsäljning, livsmedelsbutik.


Skolor m m
Daghem och förskola, Tamburinens skola (låg- och mellanstadium), Klockaretorpsskolan (låg- och mellanstadium) Borgsmoskolan (högstadium och ungdomsgård)


Vård
Skarptorps vårdcentral.


Kommunikationer
Bra buss- spårvagsförbindelser till övriga områden i Norrköping.


Rekreation
Ängs- och skogsmark i omgivningarna, lekplatser på varje gård.
Folkets Park med dans & restaurang. I områdets närhet finns också ridhus och elljusspår.
Himmelstalunds friluftsbad (bassänger m m) - fri entré.


Detta känns som en nystart!

 
 
Sandra

Sandra

31 mars 2010 14:15

Grattis till radhusköpet! Längtar verkligen tills det är dags för oss att flytta ifrån Ryd, inget drömställe att bo på precis. Är dock 2 år kvar innan vi kommer göra det, när Robert pluggat klart.

http://sandrasj.blogg.se

 
Johanna

Johanna

1 april 2010 06:23

GRATTIS!!!!!!

http://meinanutshell.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards