linarosell

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Familj

Av Lina Rosell - 2 februari 2010 07:36

Idag kände jag hur ensam jag är.. min familj är underbar och liten men utöver det? jag har några vänner jag ser som min familj, sågra få utvalda som stöttar och backar upp i allt.. Och min familj ( delar av den ) börjar acceptera nu att vi ska ha ett barn till och kan tom. prata om det och det känns bra!

men Martins familj finns inte kvar, de frågar inte hur vi mår, inte ens hur Vincent mår. Och det är tråkigt önskar de kunde vilja lösa det som hänt men de visar inte ens intresse för det=( Jag ville dela denna graviditeten med båda familjerna och våra vänner...=( Jag tycker ett barn ska vara något att fira och dela med varandra.. men ack nej, så är det inte i vårt fall. Tänkte bara dela med mig av hur jag känner..

Jag ser fram emot att att få tillökning men inte att inte kunna bjuda hem alla att träffa lillfisen. jag vill inte att de ska komma och träffa en del av mig när de inte gillar mig.. kan man säga så? =/

Igår iallafall var vi på stan efter vi kommit hem från Lkpg och köpte ramar till mina förstoringar.. jättefint blev det. Så nu är några av mina pressies klara=)

Idag kommer mamma, jenny och Wilma på besök så vi ska strax knalla bort till affären och köpta lite nybakat bröd till lunchen som kommer bestå av lasagne=)

sen kommer Mattias på lite kaffe vid 17, ska bli sköj=)

ha de nu!

 
 
Sandra

Sandra

2 februari 2010 08:35

Vad tråkigt att era familjer inte kan glädjas åt graviditeten, det är ju ert val inte deras.

http://sandrasj.blogg.se

 
Tina

Tina

2 februari 2010 12:28

Hej Lina!
Vet inte riktigt vad som hänt inom era familjer?
Har lite liknande problem med min syster som jag innan var hur tajt som helst med innan jag fick barn. Men sen jag fick barn så hatar både hon, hennes sambo mig o hälsar varken på mig eller Milia när vi stötter på varann hos mamma o släktingar. Jag skiter väl i att de inte pratar med mig tycker bara så synd om milia när hon försöker få deras uppmärksamhet förgäves. De konstiga i det hela är att min syster var med på min förlossning så det borde ju finnas nåt band? Men som sagt så tror jag de är mycket avundsjuka då jag fått en bra konatakt med min mamma o pappa sen jag fick barn o det svider i henne när det inte är hon o hennes familj som får all uppmärksamhet.
Så mitt råd till dig som jag själv försöker hålla mig efter är att omge dig med människor som ger dig positiv energi o får dig att må bra. O försök att inte lyssna till det negativa. Ni är en familj nu: Du, Martin, Vincent o snart den lilla i magen, se till er framtid. Känner igen det där med att man kan känna sig ensam ibland. Många kramar från oss

http://miliasmamma.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

2 februari 2010 17:37

Tråkigt att du känner dig ensam och inte kan glädjas fullt ut åt den nya bebisen. Hoppas inte det är något allvarligt med Vincent då med hostan och det. Ska tänka på om vi ska ta ner William, han är ju inte dålig på så sätt utan bara snorig och lite hostig. Nog för att inte kunna gå till dagmamman men inte riktigt sjuk liksom...

http://wilanand.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Rosell - 27 november 2012 20:40

Ja då var det dags för den årliga inventeringen...på jobbet alltså=)   Dagens arbetspass startade kl 09.30 med att jag anlände till jobbet i en grön BMW..mums=) Med kaffet och frukostmackan startade jag dagens rutiner- daglig inventering, damms...

...

Av Lina Rosell - 10 november 2012 17:32

Jag vet att jag är som ett gammalt klädesplagg man bara kastar bort när man tröttnat.... Förtjänar jag det? Kanske.. Är jag mycket bättre än så? Ja.. Vill hjärtat stanna?Ja.....

Av Lina Rosell - 3 november 2012 17:54

Ny månad med sin alldeles egna kyla.. Önskar jag kunde besöka minneslunden i Lkpg idag. Jag skulle vilja tända ljus för de nära och kära som gått bort... Min syster, min pappa, min mormor, morfarn, farmor och mina syskons pappa... Jag får tända lit...

Av Lina Rosell - 19 oktober 2012 20:22

Jo men jag trivs bra så att säga:) allt är ok, jag njuter av det som erbjuds och ja... Jag trivs med tillvaron:)...

Av Lina Rosell - 19 september 2012 19:18

I måndags donerade jag 9 ägg....... Det behövs fler äggdonatorer runt om i landet!! Vill ni veta mer om detta kan ni höra av er tillmig!...

Ovido - Quiz & Flashcards